Všeobecné podmínky účasti na dětských táborech, příměstských táborech a kroužcích (mimoškolních aktivitách) pořádaných Funtasia
Pořadatel:
Funtasia – Agata Gryczová, IČO: 19747969
Sídlo: Oldřichovice 904, 739 61 Třinec
Web: www.funtasia.cz
E-mail (tábory): funtasia.tabory@gmail.com | E-mail (kroužky): funtasia.class@gmail.com
Telefon: +420 723 245 475.
Pořadatel (dále jen „poskytovatel“) vydává tyto všeobecné podmínky (dále jen „podmínky“), které upravují práva a povinnosti mezi poskytovatelem a zákazníkem u dětských táborů, příměstských táborů a kroužků (dále též „akce“).
Tyto podmínky jsou vydány dle § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále „OZ“), a souvisejících předpisů, zejména zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (ADR), a vyhlášky č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti.
1. Vymezení pojmů a smluvní strany
Zákazník je zákonný zástupce nezletilého účastníka, popř. zletilý účastník. Smluvní vztah mezi poskytovatelem a zákazníkem se řídí OZ a těmito podmínkami. Zvláštní ujednání v přihlášce/faktuře mají přednost před těmito podmínkami.
2. Ochrana osobních údajů
Poskytovatel je správcem osobních údajů dle Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) a zákona č. 110/2019 Sb. Osobní údaje zpracovává zejména za účelem uzavření a plnění smlouvy (organizace akce), plnění právních povinností (hygienické a účetní předpisy) a na základě oprávněného zájmu (např. základní provozní komunikace). Podrobnosti jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů na www.funtasia.cz (odkaz GDPR).
3. Přihlášení a uzavření smlouvy
3.1 Přihlášení probíhá prostřednictvím on-line formuláře na webu www.funtasia.cz. Odesláním přihlášky zákazník potvrzuje seznámení s těmito podmínkami, souhlas se zpracováním osobních údajů a s táborovým/kroužkovým řádem. Poskytovatel může přihlášku odmítnout (např. z kapacitních důvodů).
3.2 Smlouva je uzavřena okamžikem doručení potvrzení přihlášky spolu s platebními údaji a úhradou (zálohy či celé ceny) dle pokynů poskytovatele.
3.3 Nebude-li záloha/cena uhrazena do termínu splatnosti, může poskytovatel rezervaci zrušit a nabídnout místo jinému zájemci.
4. Cena a platby
4.1 Cena je smluvní a je uvedena u konkrétní akce/turnusu na webu a v přihlášce. (U jarních/příměstských turnusů se orientačně pohybuje dle aktuálního ceníku na webu; rozhodující je cena v přihlášce a na faktuře.)
4.2 Úhrada probíhá bezhotovostně na účet poskytovatele dle faktury se splatností uvedenou na faktuře. Cena je uhrazena dnem připsání na účet.
4.3 Cena zpravidla zahrnuje program, personál, materiál, u táborů též stravu (a u pobytových ubytování) a pitný režim; nezahrnuje dopravu, úrazové pojištění a fakultativní doplatky (např. družina, tričko), není-li výslovně uvedeno jinak.
5. Zdravotní podmínky, dokumentace a bezpečnost
5.1 U zotavovacích akcí (pobytové/příměstské tábory) se poskytovatel řídí vyhláškou č. 106/2001 Sb. a souvisejícími předpisy.
5.2 Zákazník je povinen pravdivě informovat o zdravotním stavu dítěte a předat vyžádané dokumenty, zejména:
a) Posudek o zdravotní způsobilosti dítěte vystavený lékařem (platnost obvykle 2 roky od vystavení, pokud nedojde ke změně zdravotní způsobilosti).
b) Prohlášení o bezinfekčnosti – písemné prohlášení zákonného zástupce ne starší než 1 den ke dni nástupu.
c) Kopii průkazu zdravotní pojišťovny; léky s dávkováním předává zákonný zástupce zdravotníkovi.
5.3 Poskytovatel zajišťuje zdravotníka a dozor dle právních předpisů; účastníci jsou povinni dodržovat pokyny personálu a vnitřní řád akce.
5.4 Zakázané předměty a látky (alkohol, tabák vč. e-cigaret, drogy, pyrotechnika, zbraně apod.) jsou přísně zakázány; porušení může vést k vyloučení z akce bez nároku na vrácení ceny (viz čl. 10).
6. Rozsah plnění
6.1 Rozsah služeb je dán popisem akce u přihlášky/faktury. Program může zahrnovat hry, sport, rukodělné a vzdělávací činnosti, tematické aktivity, případně noční hry (u pobytových). Stravování dle typu akce (u táborů běžně 5× denně + pitný režim).
6.2 Zvláštní stravovací režim lze zajistit pouze po předchozím písemném schválení poskytovatelem; může být zpoplatněn s ohledem na možnosti provozu.
7. Změny akce ze strany poskytovatele
7.1 Poskytovatel může z provozních či bezpečnostních důvodů změnit termín, program, místo, ubytování apod., a to zejména při zásahu vyšší moci. O změně informuje bez zbytečného odkladu.
7.2 Nesouhlasí-li zákazník se zásadní změnou, může do 5 dnů od oznámení od smlouvy odstoupit a obdrží vrácení zaplacené ceny; na další náhrady (ušlý zisk apod.) nevzniká nárok.
8. Zrušení a změna ze strany zákazníka (storno)
8.1 Zrušení musí být provedeno písemně (e-mailem na příslušný kontaktní e-mail). Rozhodující je okamžik doručení poskytovateli.
8.2 Storno podmínky táborů (pokud není u konkrétní akce uvedeno jinak):
– více než 30 dní před začátkem: 0 Kč
– 30–15 dní včetně: 50 % z ceny
– 14–8 dní včetně: 75 % z ceny
– 7 a méně dní / nenastoupení: 100 % ceny
– při doložené nemoci/úrazu: 50 % (oznámeno nejpozději 3 dny před začátkem), 75 % (méně než 3 dny); 0 Kč při náhradníkovi z Vaší strany (splní-li podmínky účasti).
8.3 Příplatkové aktivity lze před začátkem akce bez poplatku zrušit/změnit; po začátku pouze změna za aktivitu ve stejné či vyšší cenové hladině.
8.4 Vyúčtování storna proběhne do 30 dnů od doručení zrušení.
9. Odstoupení spotřebitele u smluv uzavřených na dálku
9.1 U služeb volného času poskytovaných v konkrétním termínu (např. tábor, jednorázový workshop, lekce v přesně určený den), nelze uplatnit 14denní odstoupení dle § 1829 OZ, protože se uplatní výjimka dle § 1837 písm. j) OZ (služby související s využitím volného času poskytované v určeném termínu).
9.2 U kroužků (dlouhodobá služba) se právo na odstoupení posuzuje dle toho, zda již bylo s plněním započato:
– pokud s plněním dosud nebylo započato, může spotřebitel do 14 dnů od uzavření smlouvy odstoupit;
– pokud zákazník požádá o zahájení plnění před uplynutím lhůty, bere na vědomí, že odstoupení se řídí § 1837 OZ (poměrná úhrada již poskytnutých služeb / výjimka). Doporučujeme uvádět preferenci v přihlášce. (Informační rámec vychází z OZ a metodiky ČOI.)
10. Vyloučení účastníka
10.1 Poskytovatel může účastníka vyloučit, zejména pokud:
a) dojde ke zhoršení zdravotního stavu neslučitelnému s pokračováním účasti nebo k ohrožení ostatních; v takovém případě se vrací nevyčerpané příplatkové aktivity a paušál 200 Kč/nezapočatý den tábora, není-li u akce uvedeno jinak;
b) účastník opakovaně či závažně poruší řád akce (alkohol, tabák, drogy, násilí, úmyslné opouštění programu apod.).
10.2 V případě vyloučení dle písm. b) se cena nevrací; zákonný zástupce zajistí odvoz do 24 hodin od oznámení. Účastník/zákazník nahradí škody způsobené na majetku poskytovatele či třetích osob.
11. Reklamace (práva z vadného plnění)
11.1 Nesoulad služby se smlouvou je nutné bezodkladně nahlásit na místě konání akce, aby mohla být zjednána náprava (princip minimalizace škod).
11.2 Reklamaci je třeba uplatnit písemně u poskytovatele bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 měsíců od skončení akce, s popisem vady a návrhem řešení.
12. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)
Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení sporu ze smlouvy u České obchodní inspekce (www.coi.cz), web ADR: adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz. Návrh lze podat do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo u poskytovatele poprvé. Poskytovatel je povinen spolupracovat. Tyto informace musí být uvedeny i v obchodních podmínkách a na webu.
13. Kroužky (mimoškolní aktivity) – zvláštní ujednání
13.1 Zápis a platby. Přihláška je na definované období (např. pololetí) s uvedenou cenou, místem a rozsahem. Školné je splatné předem (měsíčně/pololetně) dle pokynů v přihlášce/faktuře.
13.2 Absence účastníka. Neúčast na lekci nezakládá nárok na vrácení poměrné části ceny. Pokud to kapacita a program dovolí, poskytovatel může nabídnout náhradní lekci v jiném termínu/skupině; nejde o právní nárok.
13.3 Státní svátky a prázdniny. Lekce připadající na státní svátek/ředitelské volno se neučí; buď se předem nezapočítávají do ceny, nebo je poskytovatel nahradí náhradním termínem – způsob je uveden u konkrétního kurzu.
13.4 Minimum účastníků. Poskytovatel si vyhrazuje právo kurz nezahájit/ukončit při nedostatečném počtu přihlášených; nabídne přestup do jiné skupiny nebo vrácení zaplacené nevyčerpané části školného.
13.5 Zdravotní a bezpečnostní pravidla. Účastníci musí dodržovat pokyny lektora; zákonný zástupce prohlašuje, že zdravotní stav umožňuje účast dítěte na aktivitě. U lekcí s vyšší zátěží může poskytovatel vyžádat lékařské potvrzení.
13.6 Přerušení/ukončení. Při dlouhodobé překážce na straně účastníka (např. vážný úraz – doloženo lékařskou zprávou) může poskytovatel nabídnout přerušení nebo převod části školného do dalšího období; nejde o právní nárok.
14. Fotografování a PR materiály
Zákazník může při přihlášení udělit/neudělit souhlas s pořizováním a užitím fotografií a krátkých videozáznamů dítěte pro prezentační účely poskytovatele (web, sociální sítě, tiskoviny). Souhlas je kdykoliv odvolatelný; bez souhlasu nebude dítě záměrně fotografováno pro tyto účely.
15. Odpovědnost za škodu, cennosti
Poskytovatel neodpovídá za ztrátu/poškození cenností, které si účastník ponechá u sebe. Cennosti předávejte vedoucímu ke svěřené úschově. Účastník/zákazník odpovídá za škody způsobené úmyslně či z nedbalosti.
16. Komunikace
Smluvní a organizační komunikace probíhá elektronicky (e-mail uvedený v přihlášce). Pro tábory používejte funtasia.tabory@gmail.com, pro kroužky funtasia.class@gmail.com.
17. Závěrečná ustanovení
17.1 Odesláním přihlášky zákazník potvrzuje, že se s podmínkami seznámil a souhlasí s nimi.
17.2 Poskytovatel odpovídá za pravdivost popisu svých služeb; neručí za údaje třetích stran.
17.3 Poskytovatel si vyhrazuje právo podmínky měnit, vyžádá-li si to změna právních předpisů; o změně informuje přiměřeně předem.
17.4 Účinnost: Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem zveřejnění na webu poskytovatele; nahrazují předchozí verze.
Příloha A – Táborový řád (stručně)
– Řídím se pokyny vedoucích a zdravotníka; neodcházím svévolně z programu/místa.
– Dodržuji denní režim, noční klid, hygienu a pořádek.
– Chráníme přírodu a majetek; „kanadské žerty“ jsou zakázány.
– Alkohol, tabák (vč. e-cigaret), drogy, zbraně a pyrotechnika jsou přísně zakázány.
– Každý úraz či nevolnost neprodleně hlásím vedoucímu/zdravotníkovi.
(Plné znění řádu může poskytovatel rozšířit dle potřeb konkrétní akce.)